• Αρχική
  • Στρατηγική
  • Διαβούλευση
  • Στατιστικά
  • Νέα

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

3 Ιανουαρίου, 2025
Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και σύμφωνα με τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας και τη σταδιακή ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Οι ποινές αφορούν κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις. Στο ίδιο πνεύμα, ορίζεται ο τρόπος πληρωμής των προστίμων έτσι ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία αποπληρωμής τους χωρίς σύνθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες. διαίτερη μέριμνα αποδίδεται στην επιβολή ποινών και την είσπραξη προστίμων για παραβάσεις επαγγελματιών οδηγών άλλων χωρών, με επιτόπου ολοκλήρωση της διαδικασίας στο σημείο ελέγχου και καταγραφής της παράβασης.
  • Ελληνικά
  • English







Τα περιεχόμενα του παρόντος δικτυακού τόπου αντανακλούν τις απόψεις των συγγραφέων τους. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δεν φέρουν καμία ευθύνη για τη χρήση από τρίτους των δεδομένων και περιεχομένων που περιέχονται στον παρόντα δικτυακό τόπο. Όλα τα δεδομένα και περιεχόμενα του παρόντος δικτυακού τόπου μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με ευθύνη του χρήστη και τη σωστή αναφορά στις πηγές τους.

© 2021 Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας - Ελλάδα 2021-2030.

  • Ελληνικά
  • Αγγλικά