• Αρχική
  • Στρατηγική
  • Διαβούλευση
  • Στατιστικά
  • Νέα

Μια νέα κουλτούρα οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, Ιούνιος 2025

13 Ιουνίου, 2025

ÓõíÝ÷éóç ôçò óõæÞôçóçò åðß ôçò áñ÷Þò, ôùí Üñèñùí êáé ôïõ óõíüëïõ ôïõ ó÷åäßïõ íüìïõ ôïõ Õðïõñãåßïõ ÁíÜðôõîçò êáé Åðåíäýóåùí «Áíáðôõîéáêüò Íüìïò – ÅëëÜäá Éó÷õñÞ ÁíÜðôõîç». ÅÉÓÇÃÇÔÅÓ: ÌÜîéìïò ÓåíåôÜêçò êáé ×áñÜëáìðïò (×Üñçò) ÌáìïõëÜêçò. Óçìåßùóç: Ç ÄéÜóêåøç ôùí ÐñïÝäñùí áðïöÜóéóå óôç óõíåäñßáóç ôçò 27çò Éáíïõáñßïõ 2022 ôç óõæÞôçóç ôïõ íïìïó÷åäßïõ óå ôñåéò (3) óõíåäñéÜóåéò.

Ο νέος Ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλη την πόλη σε όλους τους αστικούς δρόμους μονής ή διπλής κατεύθυνσης με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, καθιστώντας την Ελλάδα τη δεύτερη χώρα της ΕΕ μετά την Ισπανία που εφαρμόζει ένα τέτοιο μέτρο. Μία τολμηρή κίνηση της Ελληνικής Κυβέρνησης προς μια νέα κουλτούρα οδικής ασφάλειας, με έναν ολοκαίνουργιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας link link video:
  • εξορθολογισμός και απλοποίηση των ποινών, συνδέοντάς τες με τη σοβαρότητα και το μέγεθος των παραβάσεων,
  • τιμωρία των οδηγών αντί για τα οχήματα, ειδικά των υποτροπιαζόντων,
  • εισαγωγή διήθησης δικύκλων & ζωνών προχώρησης στη στάση,
  • επέκταση της ήπιας οδήγησης με όρια ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλη την πόλη,
  • και προετοιμασία για εκτεταμένη εφαρμογή καμερών και ψηφιακή διαχείριση προστίμων.
 
  • Ελληνικά
  • English







Τα περιεχόμενα του παρόντος δικτυακού τόπου αντανακλούν τις απόψεις των συγγραφέων τους. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δεν φέρουν καμία ευθύνη για τη χρήση από τρίτους των δεδομένων και περιεχομένων που περιέχονται στον παρόντα δικτυακό τόπο. Όλα τα δεδομένα και περιεχόμενα του παρόντος δικτυακού τόπου μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με ευθύνη του χρήστη και τη σωστή αναφορά στις πηγές τους.

© 2021 Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας - Ελλάδα 2021-2030.

  • Ελληνικά
  • Αγγλικά