
Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η εξέταση των παραγόντων επιρροής της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας στο οδικό δίκτυο της Αθήνας. Η έρευνα αξιοποιεί δεδομένα που συλλέχθηκαν από την OSeven Telematics και το OpenStreetMaps με πληροφορίες όπως, δείκτες μορφολογικών χαρακτηριστικών οδών, δείκτες μέτρων ασφάλειας αλλά και συμπεριφοράς οδηγών. Αναπτύχθηκαν στατιστικά μοντέλα και αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης για δύο σενάρια, με στόχο την πρόβλεψη της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας και την κατανόηση των παραγόντων που την επηρεάζουν. Το πρώτο επικεντρώθηκε στον έλεγχο παρουσίας ή απουσίας της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, ενώ το δεύτερο αφορούσε στην ανάλυση της υπέρβασης με ένα συγκεκριμένο όριο. Συνολικά τα μοντέλα που δημιουργήθηκαν ήταν δέκα. Μέσω των διαφορετικών αυτών μοντέλων, έγινε δυνατή η ανάδειξη της σημασίας συγκεκριμένων παραγόντων και η δυνατότητα τους να προβλέπουν την πιθανότητα υπέρβασης των ορίων ταχύτητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας έχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση με διάφορες μεταβλητές και η βελτίωση της συμπεριφοράς του οδηγού θα οδηγήσει κατ’ επέκταση στη μείωση των ατυχημάτων. Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας στα εξεταζόμενα οδικά τμήματα, βρέθηκε να είναι ο αριθμός των διαδρομών, το μήκος του οδικού τμήματος και το ποσοστό χρήσης κινητού τηλεφώνου, ενώ την μικρότερη επιρροή παρουσιάζει η μεταβλητή της κλίσης των οδών.
ID | ad172 |
Presentation | |
Full Text | |
Tags |