
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής των αυτόνομων (AV) και συνδεδεμένων (CAV) οχημάτων στην οδική ασφάλεια, με χρήση μικροσκοπικής προσομοίωσης της κυκλοφορίας. Η ανάλυση βασίστηκε σε δεδομένα προσομοίωσης που προέκυψαν από εννέα σενάρια, τα οποία εφαρμόστηκαν σε περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Τα σενάρια διέφεραν ως προς το ποσοστό διείσδυσης AV/CAV στο δίκτυο (MPR), με τιμές από 0% έως 100% και βήμα αύξησης 25%. Για κάθε σενάριο καταγράφηκαν εμπλοκές οχημάτων με χρόνο έως την εμπλοκή (TTC) μεταξύ 0,2 και 1,5 δευτερολέπτων, καθώς και κυκλοφοριακά και γεωμετρικά χαρακτηριστικά των σημείων όπου συνέβησαν. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ανάπτυξης τριών μοντέλων: δύο μοντέλων πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης (για τις μεταβλητές TTC – χρόνος ως την εμπλοκή και DeltaS – διαφορά ταχύτητας), και ενός μοντέλου πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης για την πρόβλεψη του τύπου εμπλοκής. Από την εφαρμογή των μοντέλων προέκυψε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν τα παραπάνω μεγέθη έχουν να κάνουν τόσο με δεδομένα σύνθεσης κυκλοφορίας (τύπος οχημάτων), όσο και με δεδομένα οδικής υποδομής (όριο ταχύτητας, χωρητικότητα οδών). Τέλος, η αύξηση του βαθμού διείσδυσης των αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων στο δίκτυο, προσδιορίστηκε ότι έχει θετικές επιδράσεις στην οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά τον αριθμό εμπλοκών.
ID | ad173 |
Presentation | |
Full Text | |
Tags |