Το προτεινόμενο διδακτορικό εστιάζει στην εξέταση του ρόλου των νέων υπηρεσιών κινητικότητας στις μελλοντικές βιώσιμες και ασφαλείς μετακινήσεις στο αστικο περιβάλλον. Η έρευνα οργανώνεται γύρω από πέντε βασικούς άξονες: (1) συστήματα διαμοιρασμού διαδρομών που βελτιώνουν την αποδοτικότητα των ιδιωτικών μετακινήσεων, (2) ανακατανονή του δημόσιου χώρου, (3) αναδιάρθρωση των δημόσιων συγκοινωνιών μέσω ψηφιακών εργαλείων και ευφυών συστημάτων, (4) προώθηση ενεργών μορφών κινητικότητας όπως το περπάτημα και η ποδηλασία, και (5) ενσωμάτωση καινοτόμων δεικτών ασφάλειας στις πολιτικές μεταφορών. Για την υποστήριξη της ανάλυσης θα αξιοποιηθεί ένα πολύ-επίπεδο σύνολο δεδομένων, προερχόμενο από συνεργασίες με θεσμικούς, ερευνητικούς και ιδιωτικούς φορείς. Ενδεικτικά, περιλαμβάνονται: το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο ΟΑΣΑ, η Περιφέρεια Αττικής, η Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων Α.Ε., το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, καθώς και διεθνείς πλατφόρμες όπως η Eurostat, η European Investment Bank, το EU Urban Mobility Observatory, το European Road Safety Observatory, το CIVITAS και το International Transport Forum. Συμπληρωματικά, θα χρησιμοποιηθούν δεδομένα από παρόχους τεχνολογίας και κινητικότητας (OSeven, Uber, TomTom, Google Maps API, Strava API). Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίζεται σε συνδυασμό στατιστικής ανάλυσης, μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης, επιδιώκοντας την ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων και εργαλείων λήψης απόφασης. Αναμένεται να προκύψουν νέες μέθοδοι κατανόησης της σχέσης πολιτικών κινητικότητας, συμπεριφοράς χρηστών, περιβάλλοντος, και να διαμορφωθούν καινοτόμες λύσεις για βιώσιμες, ασφαλείς και ανθεκτικές πόλεις.