
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της φυσικής κατάστασης στην οδική ασφάλεια και συμπεριφορά σε επαρχιακό οδικό περιβάλλον, μέσω χρήσης προσομοιωτή οδήγησης. Στην πειραματική διαδικασία συμμετείχαν 46 άτομα ηλικίας 19–27 ετών, τα οποία αξιολογήθηκαν ως προς την καρδιοαναπνευστική τους ικανότητα μέσω του δείκτη Μέγιστης Πρόσληψης Οξυγόνου (VO₂max). Ο δείκτης υπολογίστηκε με βάση την Καρδιακή Συχνότητα (BPM – Beats Per Minute) μετά την αποκατάσταση, έπειτα από σύντομη σωματική δραστηριότητα και στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες κατηγοριοποιήθηκαν σε δύο ομάδες φυσικής κατάστασης: υψηλής (High-fitness οδηγοί) και χαμηλής φυσικής κατάστασης (Low-fitness), βάσει βιβλιογραφικών ορίων του VO₂max. Ταυτόχρονα απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με στατιστικά μοντέλα γραμμικής και λογιστικής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι high-fitness οδηγοί εμφάνισαν μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης, μεγαλύτερη τυπική απόκλιση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, υψηλότερη μέση ταχύτητα και, αντίθετα, μειωμένη πιθανότητα οδικού ατυχήματος. Η υψηλή φυσική κατάσταση φαίνεται να σχετίζεται με πιο σταθερή και ελεγχόμενη οδηγική συμπεριφορά, η οποία, παρά τον αυξημένο χρόνο αντίδρασης, ενδέχεται να συντελεί στη μείωση του κινδύνου ατυχήματος μέσω καλύτερης λήψης αποφάσεων.
ID | ad176 |
Presentation | |
Full Text | |
Tags |