
Τα αστικά κέντρα προσπαθούν να επιτύχουν ασφαλέστερη και περισσότερη βιώσιμη κινητικότητα, αλλά η κατανόηση της συμπεριφοράς των πεζών στις διαβάσεις παραμένει βασική πρόκληση. Σε πόλεις όπου διασταυρώνεται πυκνή κυκλοφορία και μεγάλος αριθμός χρήστεων του οδικού δικτύου, όπως η περίπτωση της Αθήνας, οι παράνομες διαβάσεις πεζών είναι ένα επίμονο και επικίνδυνο φαινόμενο. Η παρούσα μελέτη διερευνά το ζήτημα της μη συμμόρφωσης των πεζών, αναφορικά με τις παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη και της παράβασης του πεζού, σε καθορισμένες σηματοδοτημένες διαβάσεις, στο κέντρο της Αθήνας. Δομήθηκε μια έρευνα δηλωμένης προτίμησης (StatedPreference), προκειμένου να εξεταστούν τα σενάρια λήψης αποφάσεων με βάση τις διαφορετικές συνθήκες του χρόνου ταξιδιού, του αντιλαμβανόμενου κινδύνου σύγκρουσης και της προσωπικής άνεσης. Συλλέχθηκε ένα σύνολο δεδομένων 212 απαντήσεων και αναλύθηκε με τη χρήση δυαδικής λογιστικής παλινδρόμησης για να εξεταστεί η πιθανότητα παράνομης διέλευσης και με τη βοήθεια γενικευμένων γραμμικών μοντέλων για να διερευνηθούν οι συμβιβασμοί που κάνουν οι πεζοί μεταξύ ασφάλειας, χρόνου και ευκολίας, δεδομένου ότι είχαν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών σεναρίων χρήσης κάμερας, φωτεινού σηματοδότη με χρονοδιακόπτη και του βασικού σεναρίου. Τα μοντέλα αναδεικνύουν την επίδραση της πίεσης του χρόνου, των συνθηκών κυκλοφορίας και των κοινωνικών συνιστωσών στις ατομικές αποφάσεις. Τα αποτελέσματα έχουν ως στόχο να αναδείξουν τη σημασία των αποφάσεων των πεζών για την πρόληψη της πιθανότητας τροχαίου ατυχήματος και, με αυτόν τον τρόπο, να υποστηρίξουν το σχεδιασμό πολιτικών με μεγαλύτερη επίγνωση της συμπεριφοράς, συμβάλλοντας τελικά σε ασφαλέστερα συστήματα αστικής κινητικότητας.
ID | ad175 |
Presentation | |
Full Text | |
Tags |