Τα οδικά ατυχήματα αποτελούν μείζον κοινωνικό πρόβλημα παγκοσμίως, με 1,35 εκατομμύρια θανάτους ετησίως και περισσότερους από 50 εκατομμύρια τραυματίες. Η υπερβολική ταχύτητα είναι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία οδικών ατυχημάτων παγκοσμίως, ιδίως στις πόλεις όπου οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι και ευάλωτοι σε περίπτωση ατυχήματος. Οι επιστήμονες προτρέπουν συνεχώς για χαμηλότερες ταχύτητες παγκοσμίως, ωστόσο η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρότυπο και επιδιωκόμενη συμπεριφορά μεταξύ των περισσότερων οδηγών και αναβατών, ιδίως των νέων και πολύ συχνά προωθείται ή γίνεται σε μεγάλο βαθμό ανεκτή από την κοινωνία, τις Αρχές και τη βιομηχανία. Οι φωνές των ευάλωτων χρηστών της οδού για χαμηλότερες ταχύτητες παραμένουν αδύναμες απέναντι στις κοινωνίες μας με εδραιωμένο επίκεντρο το αυτοκίνητο και την ταχύτητα.

Τελευταία, ορισμένες Δημοτικές Αρχές άρχισαν να κατανοούν τον καθοριστικό ρόλο της υπερβολικής ταχύτητας στις οδούς των πόλεων και προσπαθούν να εφαρμόσουν πολιτικές για χαμηλότερες ταχύτητες, συχνά μέσω της υιοθέτησης μικρότερων ή μεγαλύτερων ζωνών με όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα (20 μίλια/ώρα), σε ορισμένες περιπτώσεις, καλύπτοντας ολόκληρη την πόλη (π.χ. στην πρωτεύουσα της Ευρώπης τις Βρυξέλλες). Οι μέχρι σήμερα επιστημονικές αναλύσεις καταδεικνύουν ότι με την καθιέρωση ζωνών ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σώζονται περισσότερες από 40% ανθρώπινες ζωές,  παράλληλα με σημαντικές θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την ενέργεια και την υγεία με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και του περπατήματος. Η συζήτηση και η καθιέρωση των 30 km/h ορίων ταχύτητας στις πόλεις αντιμετωπίζει έντονες αντιδράσεις και αδράνεια, ενώ οι φωνές των υποστηρικτών είναι αδύναμες και αναποτελεσματικές με αποτέλεσμα οι πολιτικοί και οι Αρχές να διστάζουν να τα υλοποιήσουν.

Μετά από περισσότερα από 30 χρόνια αφοσίωσης στην επιστήμη της οδικής ασφάλειας και αρκετούς Μαραθώνιους αγώνες, τα δύο αυτά πάθη συνδυάστηκαν μέσω της πρόκλησης των 30 Μαραθωνίων σε 30 μήνες για την προώθηση του ορίου ταχύτητας των 30 km/h σε όσο το δυνατόν περισσότερες πόλεις παγκοσμίως, ως βασική πολιτική για πιο ασφαλείς, βιώσιμες και πράσινες πόλεις